• Aquestes activitats s'emmarquen en el projecte Xcelence-Escoles Que Inspiren, que a Catalunya compta amb el suport dels ajuntaments de Granollers, Lleida, l'Hospitalet, Tarragona, Terrassa, Viladecans i Vilafranca del Penedès.


  • Més de 120 centres de Madrid i Catalunya participen en el projecte i, durant els últims mesos, més de 12.000 alumnes s'han beneficiat de les activitats d'orientació presencial i online, en les quals han participat més de 65 organitzacions i més de 400 professionals en els últims mesos. 


22 de maig de 2022 – La Fundació Bertelsmann i Empieza Por Educar han organitzat en els darrers mesos al voltant de 90 activitats d'orientació profesional en les quals han participat uns 2.400 alumnes de 4t de l'ESO a Catalunya.  Aquestes activitats han consistit a realitzar visites a instal·lacions i xerrades amb professionals i han estat possibles gràcies a la col·laboració entre una vintena de centres educatius amb ajuntaments, empreses, associacions sectorials i altres entitats. 

Aquestes activitats s'emmarquen en el projecte Xcelence-Escuelas Que Inspiran, en el qual participen més d'un centenar d'escoles i instituts de Madrid i Catalunya, els quals aposten per millorar l'orientació dels seus alumnes i convertir aquesta àrea en una aposta estratègica del centre.  El projecte compta amb el suport de la Conselleria d'Educació de la Comunitat de Madrid i set ajuntaments de Catalunya: Granollers, Lleida, l'Hospitalet, Tarragona, Terrassa, Viladecans i Vilafranca del Penedès.

Les visites i xerrades han servit als estudiants per descobrir sectors, professions i formacions amb projecció de futur, ampliar les seves oportunitats i aspiracions, i despertarla seva curiositat i interès.  A més, han permès estrènyer llaços i impulsar la col·laboració entre l'entorn acadèmic i el professional. Els participants també han tingut accés a recursos d'orientació professional digital a través dels vídeos 'Professionals Que Inspiren'.

"Els alumnes van poder veure in situ com treballen a IMO i la varietat de formació que ofereixen. Aquest tipusd'activitats els ajuda a prendre decisions. Parlant amb ells la valoraven de forma positiva, recomanen que es faci aquest tipus d'activitats. Els ajuda a saber el que volen i el que no.", va comentar un Coordinador d'Estratègia Acadèmic-Professional (CEAP) d'un centre educatiu. Per crear aquestes experiències d'orientació per a l'alumnat, els centres educatius han col·laborat amb al voltant de 40 companyies, associacions sectorials i altres entitats públiques i socials han col·laborat amb i organismes públics com: Alliance Healthcare, Amazon, Arg Innovadvice, CERC Enginyeria, Cervós Grup, Circutor, Click-IT, IMO Salvador Sguí , Estamp, Estoko Logistics, Feníe Energía, Fujitsu, Garatge Unió, GME, Hedyla Technologies, Hospital de Viladecans, IFR Group, Creaciones Joviar, JR S-System Difusió, KPMG, LAMP, Leitat, Pivot Point Academia, STP Group, TMB o Zurich , entre d' altres.Els voluntaris professionals han estat claus per al bon acompliment d'aquestes activitats, ja que han estat els qui han interactuat amb els alumnes i alumnes per explicar la seva professió, sector i trajectòria acadèmica, i els han guiat per les instal·lacions de les organitzacions.  A més, els voluntaris han manifestat una gran satisfacció amb l'activitat ja que els permet connectar amb noves realitats i aportar el seu granet de sorra per millorar l'orientació dels estudiants.

Una de les professionals voluntàries ha explicat: "La visita a les nostres instal·lacions ha estat una experiència molt positiva i enriquidora per als voluntaris i l'organització. Sempre és gratificant poder ajudar, especialment si és nois i noies joves a decidir el seu futur professional". 


Un projecte d' orientació d'abast nacional Actualment, participen al voltant de 120 centres educatius públics i concertats de Madrid i Catalunya en el projecte Xcelence-Escuelas Que Inspiran, impulsat per la Fundació Bertelsmann i la Fundació Empìeza por Educar, amb la col·laboració de diferents actors clau en cada comunitat. El projecte consisteix en:En els últims mesos, al voltant de 12.000 alumnes d'un centenar d'escoles i instituts han participat en el darrer any en alguna activitat d'orientació relacionada amb la connexió amb el món professional de manera presencial o virtual. Les visites, xerrades i job shadowing s'han desenvolupat amb la participacióde 65 companyies, associacions sectorials, ajuntaments i altres entitats i la participació de més de 400 professionals voluntaris.  A més, els estudiants han tingut accés a activitats online com la sèrie de vídeos 'Professionals Que Inspiren' en la qual més de 60 professionals expliquen la seva professió, sector i trajectòria.